چگونه فرزند خود را به یک فرد ناموفق تبدیل کنم؟  

یک جامعه شناس در رابطه با آسیب‌های ناشی از متوقع کردن فرزند توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،آیا شما هم از آن دسته پدر و مادر‌هایی هستید که درصدد تبدیل کردن فرزند خود به یک فرد ناموفق هستید؟ یکی از واقعیت‌های جامعه امروز این است که برخی از والدین ناخواسته فرزند خود را به فردی منفعل و ناموفق تبدیل می‌کنند.  

رویا نوری جامعه شناس, در رابطه با آسیب های ناشی از متوقع کردن فرزند توسط برخی از والدین اظهار کرد: تکلیف برخی از پدر و مادر‌های امروز با خودشان مشخص نیست؛ به طوری که عده‌ای از آن‌ها به محض این که فرزندشان اعلام خواسته می‌کند و با وجود این که هنوز کلمات در دهانش نچرخیده است و طالب هر آن چه که می خواهد می شود, دقیقا غول چراغ جادوی او شده و  حاضر به فرمان او می شوند تا آرزوی فرزند خود را برآورده کنند.

وی بیان کرد: این گروه از والدین، یک رویکرد ویژه‌ای هم ابداع کرده اند و پیروان زیادی هم دارند و طبق رویکرد آن ها، بچه نباید متحمل محرومیت شود و هر آن چه می‌خواهد باید به سرعت تامین شود؛ به طوری که بچه‌های چنین خانواده ای, اصلا چیزی به نام " نمیشه " و " نداریم "  را نمی‌شناسند و به همین علت, به دنبال جهانی به منظور تامین کننده آرزوهایشان پا به جامعه بزرگتر می‌گذارند.  

این جامعه شناس گفت: این والدین, انسان‌هایی خودخواه و خودمحور که تاب آوری در زندگی ندارند را پرورش می دهند. فرزندانی که به محض این که چیزی خلاف میل شان باشد، آشفته و ناتوان می‌شوند و مفهومی به نام " تلاش " را مسخره می کنند و هرگز لذت رسیدن به یک آرزو را با تلاش تجربه نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید:

چگونه فرزند خود را درست تربیت کنیم؟


نوری تصریح کرد: ژان ژاک روسو در کتاب " امیل "، این روش را راهی برای بدبخت کردن بچه‌ها تعریف کرده است و بدین صورت به این موضوع می‌پردازد که آیا می‌دانید مطمئن‌ترین راه برای بدبخت کردن فرزندتان چیست؟ در پاسخ باید گفت که مطمئن‌ترین راه برای بدبخت کردن فرزندتان این است که آن ها را عادت دهید هرچه می‌خواهند به زور بگیرند. زیرا هر قدر راحت تر به آرزوهایشان برسند خواسته هایشان زیادتر خواهد شد  و دیر یا زود به علت نداشتن قدرت مجبور می‌شوند برخلاف میل خود، خواهش‌های او را نادیده بگیرند.

وی ادامه داد: صدمه حاصل از این امتناع که فرزندان به آن عادت نکرده اند در مقایسه با محرومیت از آن چه میل به دست آوردنش را دارند، به مراتب بیشتر است و درواقع, بچه های لوس و پرتوقع, اول عصایی که در دست دارند و سپس ساعت والدینشان و مرغی که می‌پرد و در نهایت, ستاره‌هایی که می‌درخشند را می‌خواهند و خلاصه این که این دسته از بچه ها, هر آن چه که می‌بینند را می‌خواهند و سوال این است که والدین چگونه می‌توانند او را راضی نگه دارند؟  

این جامعه شناس در پایان خاطرنشان کرد: والدین نباید فراموش کنند انسان چیزی جز تلاش نیست و انسان در تلاش کردن رشد کرده و به قابلیت هایش دست پیدا می‌کند، خودش را می‌شناسد و راه زیستن با قوانین منطقی جهان و هستی را می‌آموزد و پدر و مادر با روشی متضاد با این قوانین، او را به سمت جهانی سوق می‌دهند که سرنوشتش, تنهایی و محرومیت عمیق وجودی است.


بیشتر بخوانید:

گزاره‌های مهم در فرزندپروری


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوعلی الفلاح الاهوازی
۱۶:۵۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ما که از بچگی تو نخلستون کار کردیم و عرق ریخیتم. به نظر من مهم ترین چیز ادب و احترام و گفتار صحیح و متانت و مسوولیت پذیری و بهره گیری از عقل هستش که فرزند باید یاد بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
احسنت ؛ موافقم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
نیما یوشیج در این شعر، خیلی زیبا نحوه تربیت فرزند رو بیان می‌کنه؛ این شعر از زبان یک بچه شیر بیان شده که داره میگه مادرم برای اینکه من رو شجاع تربیت کنه، من رو رها کرد:

منم شیر ،‌سلطان جانوران
سرِ دفترِ خیلِ جنگ آوران

که تا مادرم در زمانه بزاد
بغرید و غریدنم یاد داد

مرا مادر مهربان از خِرَد
چو می خواست بی‌باک بار آورد

رها کرد تا یکه تازی کنم
سرافرازم و سرفرازی کنم
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۱:۳۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کافیه تو اجتماع بزرگ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
بچه اگر توی خونه روش زندگی رو یاد نگیره، توی اجتماع زیر دست و پا لِه میشه. من خودم دارم تجربه می‌کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
قبل از هر چیز به بچه هاتون ادب و احترام یاد بدید،بقیه ی چیزهارو بدون نیاز به شما،در جامعه یا فضای مجازی خواهند آموخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اصلا مشخص است که چه چیزی نوشته شده؟
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
لطفا افکار قدیمی و کنار بزارید
اونی که توی شهره و پدر و مادر کارمند داره اتفاقا خیلی بهتر میتونه از پس خودش بر بیاد چون زمان هایی که پدر و مادرش نیستند توی خونه باید خودش تنهایی یاد بگیره به کاراش برسه
و اینکه از نظرم بچه باید بچگی کنه بازی کنه و تفریح کنه فکر میکنید اگر بچه الان بره کار کنه موفقه نه خیر چون توی خاطراتش می مونه که وقتی میتونست زندگی کنه و لذت کودکی رو ببره و در زمان حال زندگی کنه به فکر آینده بود و کار میکرد البته آینده نگری چیز بدی نیست ولی آدم باید توی زمان حال زندگی کنه
از نظرم باید فهمید بچه خودش علاقه و خواسته اش چیه اون فردی موفقه که با دل و جون یه چیزی رو بخواد
به نظرم بچه باید حقیقت رو راجب جامعه و جهان بدونه، بدونه شهر های دیگه و یا کشور های دیگه چه طوری هستن و اطلاعاتش راجب این جهان بزرگ زیاد باشه تا با چشم بسته تصمیم نگیره و راه زندگیش رو انتخاب نکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
با سلام، و درود رفتار بچه ها در جامعه و محیط حاصل رفتار خانواده و تربیت پدر و مادر است، از بچگی بایستی اعنماد به نفس داشتن و قوی بودن به بچه آموزش داد، تا در زمان بزرگی و ورود جامعه فردی چند وجهی ببار نیاد ، بایستی در مراحل مختلف بچه را با واقعیت های خانواده و محیط آشنا کرد، لبته قسمتی هم به عهده دولت ها است، تا زمانی که جامعه اعتماد پذیر نشود تربیت نسل جوان و پیشرفت آن موفقیت آمیز نمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
دقیقاً؛ متاسفانه توی مدرسه، بیشتر به بحث آموزش پرداخته میشه و خیلی کم به بحث پرورش بچه‌ها می‌پردازند. البته تا حدی خود بچه‌ها هم مقصر هستند، چون از بس توی کلاس شلوغ می‌کنند، معلم مجبوره به جای درس و تربیت، نقش مبصر رو بازی کنه و فقط سعی کنه بچه‌ها رو ساکت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
مردم باید برن ببینن اونایی که بچه ها شون رتبه های کنکور شدن چطوری با بچه هاشون حرف میزدن و از اونا بچه داری رو یاد بگیرن
Russian Federation
خودم
۱۰:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
مثلا رتبه برتر کنکور را کسب کردن چی شده؟تو این جا بزرگترین هدف شده کنکور ورتبه ی برتر ! بعدش چی؟ مهارت های زندگی کجا قرارمی گیره؟ دوست داشتن ؟ مهربانی ومحبت؟ مسئولیت پذیری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کنکور به هیچ وجه ملاک خوبی برای موفق بودن یا نبودن اشخاص نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
مگه کنکور همه چیز ماست که حرف میزنی؟من خودم شخصا درس رو بدون مهارت های زندگی قبول ندارم
Iran (Islamic Republic of)
عادله
۰۲:۱۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
فکر کنم الان همچی عوض شده همه می‌گند بچمون الهی موفق بشه اینجا میگه ناموفق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بعضی از والدین واقعا بچشون رو لوس بار میارن وهر چیزی بهش
میدن ولی آره گفتن بد نیست بعضی وقتا بده
مثلا من وقتی کوچک تر بودم دوست داشتم برم کار کنم پول در بیارم
و سرمایه گذاری کنم ولی اونا نمیذاشتن و کلی کارای دیگه هم اجازه ندادن و کاری جز بازی با گوشیم
نداشتم بعد هی میگفتن چرا همش سرت تو گوشیته منم میگفتم
که خب اجازه ی کاری که میخواستم بکنم رو که نمیدید تقصیر
خودتونه چرا از من ایراد میگیرید بعد اونا تازه کتکم هم میزدن
Russian Federation
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
این معنیش لوس بار آوردن نیست .بچه های امروز تمام واقعیت های زندگی را می دونن .مثل نسل ما نیستن وتوسری خور بار بیان .الان اگه چیزی بخوان بگی نه میگن چرا ما را دنیا اوردین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اگه یه بچه از همون بچگی تا مثلاً اواخر دبیرستان، مهارت‌های کافی رو یاد بگیره، می‌تونه بعد از دبیرستان شغل و کار راه بندازه و ازدواج کنه و مشکلی نداشته باشه.
قبل از اون هم میشه به صورت برنامه‌ریزی شده به بچه‌ها پول توجیبی داد که اگر هم چیزی می‌خوان بخرند با جمع کردن پول توجیبی خودشون بخرند.
اینکه بچه‌ها میگن چرا ما رو به دنیا آوردید، دلیلش اینه که یه بچه، توی این زندگی، سرگردانه نه مهارتی داره نه امیدی به درس و مدرسه داره نه شغل و پولی داره و ... به همین خاطر از روی ناامیدی این حرف‌ها رو می‌زنند. اگه جوان و نوجوان خودشون کار و هدف داشته باشند، از این حرف‌ها نمی‌زنند.
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۲۳:۱۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام
من بچه که بودم خودکار رنگی های همکلاسی هامو جامداد خوشگل کیف براق شون رو با حسرت نگاه میکردم.حتا تو کلاس حرفه و فن تو راهنمایی نخ ۱۲ رنگ داشتن من فقط ۲ تا نخ سیاه و سفید داشتم.خودکار هم آبی و قرمز داشتم .زیاد هم توجهی تو خونه نمیکردن .پسر هم آدم حساب میشد و دختر هیچی به حساب میومد .والا من الان درس خوندم و مقام و موقعیت بالای برا خودم بدست آوردم. هر چند که روحا داغون م .
من بر عکس برا بچه ی خودم بهترین چیزها رو تهیه کردم هر زمان ..واقعا براش غول چراغ جادو شدم .ولی الان دقیقا خیلی پرتوقع خیلی خودمحور .تو جامعه هم شاید ضعیف ..
من توصیه م تعادل هست .میانه روی کنید تو تربیت تو برخورد ..محبت رو زمانی بکنید که بچه کاره خوبی میکنه ..وقتی سر حال هست کاره درستی انجام میده خوشحالی کنین و بهش توجه کنین و اینجوری تشویق به کار درست میشه
نه محبت بی منت ..نه بی توجهی بیجا
هر دو تا آسیب داره
فقط میانه روی
عین آب دادن اندازه به گل
که کمش خشک میکنه ..زیادش پوسیده میکنه
ولی اندازش سر سبزی و نشاط و سر حالی و گل دادن
موفق باشیم
Iran (Islamic Republic of)
تاج
۰۷:۳۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
دقیقا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۰:۳۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
کاملاموافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بچه باید فقط درس بخونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
خوب اگه توانایی درس خوندن نداشته باشه چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
نمیدونم چرا حس میکنم مدیر مدرسمون این کامنت رو نوشته
Canada
مهسا
۱۳:۰۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز همه قرار نیست دکتر مهندس بشن اگر ما که افراد یک جامعه هستیم این مسئله رو درک وهضم کنیم عالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اصلاً موافق نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
نمیدونم جامعه روی درس تعصبی فکر میکنه یا نه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
پدر و مادر گرامی هر طور که خودتون صلاح میدونید فرزندانتون رو تربیت کنید و به اینترنت و ... توجه نکنید.این ها که توصیه میکنند اصلا تو شرایط کسی نیستن و روی هوا نظر میدن.مشاورانی هستند که بچه ای ندارند و از روی کتاب و دفتر نظر میدن.تا بچه نداشته باشی اصلا نمیتونی اظهار نظر کنی.خواهشا با اصول تربیتی خودتون پیش برید.موفق میشوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اصول تربیتی خودتون یعنی چی؟ الآن نصف بچه‌ها از خجالتی بودن و کمرویی رنج می‌برند و نصف دیگه متاسفانه دچار لجبازی و کمبود ادب هستند. من این‌ها رو سالها توی مدرسه دیده‌ام. این‌ها نتیجه‌ی بی‌توجهی به تربیت بچه‌هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
اصول تربیتی اکثر خانواده‌ها اینه که بچه باید فقط یه جوری سرگرم بشه که مزاحم بزرگترها نشه. حالا یا با اسباب بازی یا با هله هوله یا بازی‌های رایانه‌ای و ... . متاسفانه والدینی که این طرز تفکر رو دارند خیلی زیاد هم هستند و اصلاً توجه نمی کنند که این اسباب بازی و هله هوله و بازی‌های رایانه‌ای و ... باعث هزارجور بیماری جسمی و روحی برای بچه‌ها میشه.
Iran (Islamic Republic of)
کجاست کودکی
۲۰:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خیلی خوبه بچه هاتون آرزو دارن و شما میتونید آرزوشون رو برآورده کنید.
صفا کنید بیخیال فردا و هر اتفاقی توش قراره بیفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
خُب باید توجه کرد که سایه‌ی پدر و مادر تا ابد بالای سر بچه ها نیست. بچه‌ باید تا حد امکان خودکفا باشه
Iran (Islamic Republic of)
دبیربازنشسته
۱۹:۳۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
تربیت بچه فقط ارامش واعصاب ارام می خواهد.متاسفانه فعلا اینها کمی کم رنگ شده ودرتربیت انطوری که دلمان می خواهد موفق نیستیم.بچه قبل ازهرچیز به توجه نیازدارد.بعدنیازبه چیزهای دیگر.ممنون ازنگاهتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
من نظرشوقبول دارم وضع مالی بدی ندارم ولی ازهمین الان دارم روی بچه ام کارمیکنم که روی پای خودش بیسته یعنی هرچی میخواد میگم ۸۰درصدشومن میدم ۲۰درصدش برای خودت عید۱۴۰۰برای اولین بارفرستادمش دست فروشی کنارخیابون وخودمم نامحسسوس مراقبش بودم نمیدونید که چه نتیجه خوبی داشت وقتی کل جنساشو فروخت انقدر خوشحال بود که الان هرروز التماس میکنه که برم دست فروشی پول دربیارم خوب این بچه دیگه راهشو گیراورد وکسیم نداشته باشه خرج خودشو درمیاره وازنظرمن این بچه درایندحتما موفق خواهدبود الان جوری شده که هرچی بخواد اول خودش ۲۰درصدشو جورمیکنه بعدمیگه من فلان چیزو میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
چقدر خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
در مورد جامعه هم صدق می کند چرا جامعه ما از ضریب تاب آوری کمی برخوردار است
Russian Federation
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
چون از این زندگی در این جامعه به ستوه آمدیم می فهمی به ستوه امدیم .من دیگه تحمل بچه هامو ندارم .خیلی خوبن ولی چون خودم اعصاب وروان درستی ندارم خسته ام خسته خیلی خسته .این نوشته ها هم فقط کاربردش تو کتابهاس نه زندگی .زندگی خیلی ناملایمات داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
بروید بچه هاتون رو زندگی طبیعی آموزش بدین : تولید و نگهداری گاو و گوسفند و لبنیات و کشاورزی و دامداری و پشم و پنبه برای تولید پارچه بعلاوه ی آموزش تقوا تا آب باران داشته باشند تا مستقل و متأهل شن خیلی زود و زندگی سالمی داشته باشن نسلشون ، آیا این زندگی شهرنشینان سالم هست یا زندگی واقعی روستاییان که تما م نیازهای بچه هاشون به موقع برآورده میشد( خوراک و مسکن و ازدواج سالم پایدا ر شیرین) .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
متاسفانه خیلی از والدین نه تنها این کارها رو به بچه‌ها یاد نمیدن، بلکه اگر بچه‌ها خودشون هم بخوان به سمت کارهای تولیدی برن، والدین سد راهشون می‌شن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
من که دیگه به این حرفهاتوجه نمیکنم یادمه یه زمانی بچه م کوچیگ بودمیگفتن بچه وقتی گریه کنه نباس بغلش کنی وتوجه به گریه ش نکن منم همین کارومیکردم اماالان میگن به محض گریه بایدبغل کنین که احساس امنیت کنه والان من موندم ویه دنیاپشیمونی واحساس گناه به شماهم توصیه میکنم مطابق باشرایط خودتون به خواسته هاش جامه عمل بپوشیدکه بعدهامثل من پشیمون نشیدالبته اگه نظرم منتشربشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
البته شما هم درست میگی؛ والدین نه باید خیلی بداخلاق باشند و نه خیلی بچه رو لوس کنند؛ اما بحثی که هست، این بچه همیشه بچه نمی‌مونه. خواه و ناخواه بزرگ میشه و حالا چه دختر باشه چه پسر، چند سال دیگه باید بره دانشگاه توی یه شهر دیگه، یا باید بره سربازی یا سر کار یا ... . باید توجه کرد که این بچه خواه و ناخواه چند سال دیگه باید تنهایی رو تجربه کنه. من خودم تجربه کرده‌ام و خیلی هم زجر کشیده‌ام. این بچه وقتی بره سر کار یا هرجای دیگه، آدم‌هایی که همکارش هستند یا رئیسش هستند، چندان مهربون نخواهند بود. من خودم یادمه چند سال پیش توی دانشگاه، یکبار مریض بودم و از شدت بدن درد و تب نمی‌تونستم شب بخوابم اما روز بعدش دقیقاً از صبح تا غروب توی دانشگاه کلاس و امتحان داشتم و واقعاً روزهای وحشتناکی رو سپری کردم.
Japan
السانا
۱۴:۴۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
با سرکوب کردن کودک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
با داد زدن و کتک زدن بچه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
باخریدبسته های اینترنتی حداقل 4 گیگابایت ومشغول شدن به بازی های موبایلی.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
داداش خود گیم هم کلی پول با تولید محتوا میشه ازتوش در اورد این به این منظور نیست که هر کس گیم میزنه ناموفقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
گیم خودش یک منبع درامد بزرگه بستگی به نوع نگاه بیننده داره که از گیم چگونه استفاده کنه یکی تو تورنومنت های بین المللی بازی هایی مثل فورتنایت شرکت میکنه یا دوتا۲ که اگر برنده بشه جایزه خوبی میدن که بعید میدونم بدلیل تحریم هایی که روی ما گذاشتن مثل تحریم بازی فورتنایت پولی بهمون بدن و امکان شرکت توش وجود داشوه باشه یا مثل بقیه برای تفریحی بازی کنیم البته با استریم بازی کردن هم میشه درامد بدست اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
اینترنت و بازی حق همه است کی گفته بچه از بچگی تا میانسالی فقط با کار خوش بخت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
به نظرم، رفتار بچه‌ها بستگی به این داره که والدین چه چیزی رو به عنوان ارزش برای اون‌ها تعریف می‌کنند. مثلاً در دوران مدرسه که بودم خیلی همکلاسی‌هام شیفته‌ی بازی‌های رایانه‌ای یا فیلم و انیمیشن بودند و به هر بهانه‌ای شده از والدین‌شون پول می‌گرفتند که بازی‌های جدید بخرند. اما همکلاسی‌هایی هم داشتم که اصلاً اینطور نبودند و اصلاً هدف و نگاهشون به زندگی خیلی متفاوت بود. مثلاً چند تا همکلاسی داشتم که از همون دوران مدرسه دنبال کار و پول درآوردن بودند. نمی‌دونم چطور کار پیدا می‌کردند اما هر وقت قرار بود مثلاً دیوارهای مدرسه یا حوض‌های پارک یا بلوارها رنگ بشه، می‌دیدم اون‌ها این کارها رو انجام می‌دادند و پول می‌گرفتند. یعنی کاملاً روی پای خودشون بزرگ می‌شدند. و من حتی یکبار هم ندیدم که دنبال بهانه گرفتن و مثلاً بازی رایانه‌ای و اینجور چیزها باشند. به نظر خودم، رفتار خانواده باعث شده بود که بعضی بچه‌ها فقط دنبال تفریح باشند و بعضی‌ها فقط هدف‌شون کار باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۶ تير ۱۴۰۰
با چشم غره و اخم و دست انداختن بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
حالا من پدر مادر اگر هم بخوام بچه ام رو با تلاش و زحمت آشنا کنم تو همین فامیل و در و همسایه میگن چقد به بچه ات سخت میگیری چرا هرچی میخاد براش نمیگیری میخای مثل خودتون که دوران سختی رو گذروندین اونم بهش سخت بگذره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ما برای دیگران زندگی نمیکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۶ تير ۱۴۰۰
قدیم‌ترها شغل‌های والدین نوعی مهارت محسوب می‌شد و اکثر بچه‌ها هم خواه و ناخواه این مهارت‌ها رو یاد می‌گرفتند و از همون بچگی معنی کار کردن و تلاش رو می‌فهمیدند؛ همچنین مفهوم برنامه‌ریزی برای زندگی رو می‌فهمیدند که چه وقت باید کار کنند و چه وقت باید بازی کنند. اما باید قبول کنیم که خیلی از والدین الآن خودشون هم مهارت خاصی بلد نیستند. حتی برنامه‌ریزی‌ها هم عوض شده. الآن والدین، بچه‌ها رو از همون دوران مدرسه تشویق می‌کنند که به دنبال شغل‌های اداری و تروتمیز باشند. گرچه شغل‌های اداری هم سختی‌های خودش رو داره، اما این تشویق‌ها باعث میشه یه ذهنیت راحت‌طلبی در بچه‌ها به وجود بیاد و یواش یواش بچه‌ها توی زندگی عادی هم عادت می‌کنند که همه چیز رو بدون زحمت و تلاش به دست بیارند.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۰:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۰
شغل‌های اداری و تروتمیز : شغل باید به عنوان منبع رضایتمندی و همچنین کسب درآمد باشد . در حالی که کارمندی از نوع نازلترین شغل هاست که فقط برای کسب درآمد است. و نه ارزشی برای حرفه و تخصص قائل هستند و تقریبا رضایتمندی در آن وجود ندارد. و پس از مدتی که تمام انگیزه و قدرت ریسک را که از شما گرفتند ، مجبور هستید با یک نوع سر شکستگی 30 سال فقط کار یکنواخت و خسته کننده را انجام دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
در کشورمون وقتی با دلالی میشه پولدار شد و مالیات نداد ، خیلی ها دنبال پولدار شدن بدون زحمت خواهند بود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
خیلی‌ها هستند که علاقه به کارهایی مثل نجاری و شیشه‌بُری و جوشکاری و دامداری و کشاورزی و ... هستند؛ اما متاسفانه خانواده نقش خیلی مهمی در جهت‌دهی به زندگی بچه‌ها داره. من خودم از دوران مدرسه برای یک کار خاص برنامه ریزی کرده بودم؛ اما متاسفانه اجبار خانواده و یکسری عوامل دیگه باعث شد به اجبار به دانشگاه برم و طبیعتاً فقط و فقط باعث شد عمرم به هدر بره. اما یکی از همکلاسی‌هام بعد از دبیرستان سعی کرد شغل پدرش که کابینت‌سازی بود رو ادامه بده و الآن بعد چند سال، خونه و ماشین هم خریده، اما من همچنان دانشجوی بیکار و بی‌پول هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ تير ۱۴۰۰
وطنم پاره تنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سلام باهاتون موافقم من الان یک نوجوان هستم و خیلی دوست دارم مهارت هایی که به زندگی ربط داره رو بیاموزم ولی فرصتشو ندارم
آخرین اخبار